Casa JaMón vendéglátásból

5-ös

Újabb hét, újabb kaland a Balaton északi partján, Dörgicsén, ahol a Casa JaMón vendégszeretetét élvezhettük. Kedves fogadtatás, elsőosztályú vendégház, ízletes borok és friss ropogós reggeli várt minket.

Történt ugyanis, hogy Mónitól és Janótól, a házigazdáinktól meghívást kaptunk, hogy keressük fel őket, a Balatontól pár kilóméterre lévő Dörgicsén. Rövid egyeztetést követően elérkezett a nap, motorra pattantunk és komótosan, kiélvezve az út minden szépségét leértünk hozzájuk, ahol tátott szájjal bámultuk a „tárlatvezetést”.

A ház gyönyörű, igényes és nincs túlgondolva. Az alsó szinten egy tágas konyha és étkező fogad minket, amiből egy hatalmas hálószoba nyílik, saját fürdőszobával. A földszint még otthont ad egy újabb szobának önálló fürdővel, és egy külön szauna helységnek, valamint az emeleti szobákhoz és „közösségi” helységhez vezető lépcsőnek. Kérem szépen. Itt meg is állnék egy pillanatra.

A Casa JaMón konyhálya minden gasztro - betyárnak teret enged.

A Casa JaMón az első vendégház a bemutatottjaink közül, ami a családokra is ki van élezve. Nem is kicsit. A helyi „kultúrház”, ahogy ott viccesen elneveztük tele van játékokkal. Cso-csó asztal, minimum 30 féle társasjáték, „táncolós” videójáték, könyvek és felsorolni sem tudom, hogy mi minden várja a családokat. És ez csak ez az egy szoba. Ha hozzá vesszük a telek végén kialakított kosárlabda és focipályát, valamint a medencét, akkor figyelembe véve az adottságokat, nincs olyan időjárás vagy napszak, amikor nem lehetne valamit csinálni. És még nem hagytuk el a vendégház területét.

Ha a gasztro vonalra fekszünk rá, abban sem találunk hibát. Még keresve se. Egy hatalmas fedett grill terasszal, egy nyitott szalonna sütővel és egy teljes mértékben felszerelt konyhával találjuk szemben magunkat. És itt még nincs vége. A szálláshoz lehet kérni reggelit. Úgy döntöttünk, hogy azt az elenyésző extra költséget megéri. Hát mit is mondjak. Bőven megérte.

Mondom a reggeli menüt:

• friss, ropogós kenyér,
  • vékonyra szeletelt sonka,
  • házi kolbász,
  • friss, gomolya sajt, többféle ízesítésben,
  • házi vaj,
  • többféle házi lekvár,
  • friss zöldségek.

És ami emelte a reggelink fényét, az a narancsfacsaró gép és 5 kg narancs. Imádtuk, hogy saját „kezűleg” facsarhattuk ki a reggeli italunkat.

A reggeli, szállodákat megszégyenítő minőségű és milyenségű volt. Minden helyi, a környékbeli falvakban megtermelt, előállított finomságok.

A házigazdák felajánlották, hogy készítenek nekünk vacsorát. Nem kellett sokáig győzködni minket, és elfogadva az invitálást, vártuk az estét. Megbeszéltük, hogy „besegítek” a főzésben, amihez annyit tudtam hozzá tenni, hogy a helyi lankák üvegbe zárt gyöngyöző borait kóstolgattam.

A menü egy laza Osso Buco volt, rizottóval.  részletekbe nem merülnék el, inkább ennek az ételnek a receptjét is felvesszük „azotthonismegkellcsinálni” listára. Úgy hogy no pánik. Az étel pofon egyszerű, ami kell hozzá a kiváló alapanyagokon kívül, z a türelem. Hogy is mondjam. Ez nem az a megúszós kaja, amit ha váratlanul betoppan hozzád valaki, akkor gyorsan összeütsz neki. De itt nem is szaporítanám tovább a szót. A receptet is hamarosan megtaláljátok az oldalon.

De térjünk vissza kicsit Dörgicsére. Ha kimerészkedünk a kapukon kívülre, újabb csodákkal találjuk szemben magunkat. És ami a legszebb az egészben, hogy sokat nem is kell agyalnunk azon, hogy merre is menjünk, mert Móni mindenre felkészült házigazda, akit nem lehet meglepni egy – egy kívánsággal. Ha pezsgőt palackozni támad kedvünk, hát oké. Vagy ha úgy döntünk, hogy a vendégházat díszítő kerámiák „szülőházát” szeretnénk meglátogatni, kb. öt perc és elintézte. Borkóstoló, vacsora a helyi étterembe, vagy akár egy túraútvonal megszervezése a közeli romtemplomok egyikéhez. Nem sorolom tovább. Ha meglátogatjátok őket, úgy is elmondják, vagy érdemes figyelni az oldalaikat, mivel tematikus heteket is szerveznek, izgalmas programokkal.

Akkor a lényeg röviden. Legyetek párban, családdal, baráti társasággal, csapatépítővel vagy kutyával, nem gond. Egy szó, mint száz, a Casa JaMónban mindenki megtalálja a maga számítását.