2 srác a garázsból, avagy egy granola története.

Tudjátok mi az a granola? Hát jó darabig én se tudtam, inkább csak sejtettem. Persze van elképzelése az embernek, hogy egy nagyobb darabokkal megáldott sült müzli, kicsit feltúrbózva. Aztán megismertem a Viblance történetét.

Egy igazi happy endes story, ahol két rác fogja magát, és kitalálja, hogy otthon a garázsban elkészíti életünk granoláját, egy hagyományos sütőben. Jól hangzik? Annyira nem, ugye. De fittyet hánytak mindenre és mindenkire, magasról tettek az üzleti sztereotípiákra és ahogy lenni szokott, sikerült nekik.

Ezt úgy tudom elképzelni, mint egy sikersztoris hollywoodi filmet, amiben két haver kinyit két üveg sört, aztán megint kettőt, és nagyjából a hatodik kör után az egyik fejéből kipattan a nagy ötlet: készítsünk egy igazi magyar granolát. Erre a másik koccint vele, és csak annyit mond, hogy jó. Az én világomban valahogy így történhetett. Hittel és elszántsággal belevágtak, mára az ország egyik legnépszerűbb termékcsaládjával vannak jelen reggelente asztalainkon, amit töretlen erővel fejlesztenek, ráncfelvarrnak és rukkolnak elő újabbnál újabb termékeikkel.

„Világklasszis granolát, csak a világ legjobb alapanyagaiból lehet készíteni.”

Na ez volt az a pont, amikor azt mondtuk, hogy kellenek nekünk egy cikk erejéig. Egy jó kohézióhoz azonos értékrendek kellenek, és ezzel a mondatukkal maximálisan tudtunk azonosulni. És ami még nagyot dobott a mérlegen, hogy nem akartak kompromisszumot kötni. Elegük lett abból, hogy ami egészséges, az fűrészpor ízű, ami meg finom az cukorral és ízfokozókkal van felhúzva. A Viblance termékek nem ilyenek. Ami finomak az lehet egészséges is. Körültekintően válogatták ki az alapanyagokat, és azok előállítási módjukat. minden termékük vegán. Minden ízt igazi gyümölcsökkel, fűszerekkel érnek el, nincsen benne semmi „mű”. Részletekbe menően az összetevőkkel a recepteknél kitérünk.  

5 év kitartó munka, kellő szorgalom és hit vezetett el oda, hogy most már számos magyar család reggeliző asztalának elengedhetetlen kelléke. A kezdetek kezdetén szembementek a marketing alapelvekkel. A termékeiket nem a külcsín adta el, hanem a belbecs. Mindenhol egy dobásuk volt. Az elv egyszerű. Olyan legyen a termék, hogyha valaki egyszer megkóstolja, akkor eszébe ne jusson más granola után nyúlni. És bejött nekik. Aztán eljött az a pillanat, hogy a csomagoláson is csiszoltak egy kicsit, és napjainkra egy olyan esztétikus, igényes külsőt kapott a termékcsaládjuk, hogy már a szemet is gyönyörködteti, és egy olyan vizuális élményt nyújt, hogy….

Na most megmondom a frankót, amiért otthon kicsit kiakadtak. Miután kifogyott a granolám, nem volt szívem kidobni a dobozt. Szerintetek? Már csak az a kérdés mit csináljak az üres csomagolással.

Térjünk kicsit vissza a termékekre. Granola, müzli, magvak és szuperkása is gazdagítja a palettát, természetesen többféle ízben. Korábbi cikkünkhöz nyúlnék vissza, ahol azt írtuk, hogy csak az nem találja meg a számára megfelelő ízt, aki nem akarja. Hát ez ide is beillik. Fahéj, csoki, mézeskalács, kókusz, néhol pekándióval megbolondítva. Van kérdés?

Ha lenne mindenre megtaláljátok a választ a viblance.hu oldalon, ahol a természetesen a teljes termékpaletta is elétek kerül.

De visszatérnék kicsit a csomagolásra. Minden doboz egy üzenet. Ahogy már említettem, a szemet gyönyörködteti, és a lelket is ellátja az aznapi elemózsiával.

„Az egészség és a lenyűgöző ízek iránti szenvedélyünk megváltoztatta az életünket.”

„Élmény minden reggel.”

Ülök az asztalnál, rágcsálom a joghurtba úszó granolámat egy kis áfonyával megbolondítva, és azon kapom magam, hogy forgatom a dobozát és bambulok. A rajta lévő mondatokat “emésztve”. Zseniális!

A weboldalukat szemezgetve, találtunk egy receptek menüpontot is, ahol a termékeikből készített „házi” finomságoké a főszerep. Olvasgatva őket, annyira kedvet kaptunk hozzá, hogy mi is kipróbáljuk őket, és ígérjük, hogy beszámolunk róla, nekünk melyik volt a kedvencünk.

Átgondoltam. Inkább kedvenceink.